غذاهای ممنوعه سگ

غداهای ممنوعه سگ

سگ‌ها هم مانند انسان‌ها و تمام حیوانات دارای رژیم غذایی مختص خود هستند و اگر این رژیم غذایی به‌صورت کاملاً اصولی رعایت شود آن سگ طول عمر بیشتری خواهد داشت و می‌تواند یک زندگی سالم را پشت سر بگذارد. در همین راستا توجه به غذاهای ممنوعه برای سگ اهمیت ویژه‌ای دارد.

 این موضوع نکته مهمی است که تمام دارندگان سگ باید به آن توجه کنند و سعی کنند که غذاهای ممنوعه برای سگ را بشناسند تا هرگز در رژیم غذایی سگ خود از این غذاها استفاده نداشته باشند. زیرا این غذاهای ممنوعه هم باعث ایجاد خطر مرگ برای سگ شما خواهند شد و هم خطرات دیگری مانند بیماری‌های مختلف را به دنبال خواهند داشت. با مطالعه این مقاله می‌توانید غذاهای مضر برای سگ خود را بشناسید تا هرگز از این غذاها در رژیم غذایی سگتان استفاده نکنید.

چه غذاهایی برای سگ ممنوع هستند؟

اگر در منزل خود از سگ نگه‌داری می‌کنید، باید به‌خاطر داشته باشید که اکثر غذاهایی که برای ما انسان‌ها مفید هستند و خاصیت زیادی دارند، ممکن است که برای سگ مرگبار باشند. پس باید احساس مسئولیت بیشتری نسبت به سگ خود داشته باشید و سعی کنید که هرگز از غذاهای ممنوعه برای سگ استفاده نکنید تا زندگی او را به خطر نیندازید.

در ادامه مقاله یک لیست کامل از غذاهایی که برای سگ‌ها مضر هستند به شما ارائه می‌دهیم و با دلیل کامل توضیح می‌دهیم که چرا این مواد غذایی برای سگ شما مضر هستند. تا بدین ترتیب بتوانید یک رژیم غذایی اصولی و مناسب برای سگ خود تدارک ببینید و از این مواد هم در رژیم غذایی سگتان استفاده نکنید.

سیر و پیاز

دو مورد از بدترین غذاهایی که در لیست غذاهای ممنوعه برای سگ قرار می‌گیرند سیر و پیاز هستند. سیر و پیاز در هر شکلی که باشند چه خام و چه پخته و چه به‌صورت پودر برای سگ خطر مرگ دارند و هرگز نباید غذاهای حاوی سیر و پیاز هم به سگ خود بدهید. زیرا مقدار جزئی و بسیار کم از آن‌ها نیز باعث ایجاد مسمومیت در سگ شما می‌شود.

غذاهای ممنوعه سگ
غذاهای ممنوعه سگ

چای و قهوه و تمام نوشیدنی‌های کافئین‌دار

کافئین ضرر بسیار زیادی برای سلامتی و بدن سگ‌ها دارد و باید بدانید که هرگز نوشیدنی‌های حاوی کافئین را به سگ‌های خود ندهید. به‌ویژه چای و قهوه حاوی کافئین بیشتری هستند ضرر بیشتری هم برای سگ دارند و حتی در برخی از موارد منجر به مرگ سگ می‌شوند.

حتی شکلات‌ها و انواع کاکائو و نوشیدنی‌های انرژی‌زا هم در این لیست قرار می‌گیرند و جزو غذاهای ممنوعه برای سگ محسوب می‌شوند که نباید از آن‌ها در رژیم غذایی سگتان استفاده کنید. باید بدانید که ضرر بسیار زیادی برای سلامتی سگ شما خواهند داشت.

شیر و لبنیات

شیر و لبنیات برای ما انسان‌ها فواید زیادی دارند؛ اما دلیل نمی‌شود که برای سگ‌ها هم مفید باشند. هرگز به سگ‌های خود شیر و انواع لبنیات مانند ماست و پنیر و کره ندهید.

 زیرا محصولات لبنی باعث می‌شوند که سگ دچار مشکلات گوارشی مانند اسهال شود و حتی در مواقع شدیدتر باعث ایجاد آلرژی در این حیوانات خواهد شد.

 وجود لاکتوز در غذاهای لبنی سیستم گوارشی سگ را به‌شدت تحریک می‌کند و سگ در چنین موقعیتی، آزار زیادی می‌بیند.

بستنی خوردن سگ
بستنی خوردن سگ

کشمش و انگور و فرآورده‌های این موارد

انگور و کشمش و هرگونه فرآورده‌های که از این مواد غذایی تهیه شوند ضرر بسیار زیادی برای بدن سگ دارند و جزو غذاهای ممنوعه برای سگ محسوب می‌شود هرگز نباید از این مواد غذایی در رژیم سگ خود استفاده داشته باشید.

 زیرا این مواد غذایی حتی در مقدار بسیار کم باعث ایجاد بیماری در بدن سگ شما خواهند شد و سلامت آن‌ها را تهدید می‌کند.

شکلات

در سطرهای بالاتر اشاره کردیم که شکلات‌های کاکائویی به علت دارابودن کافئین برای سگ مضر هستند. در اینجا به این نکته اشاره می‌کنیم که تمام شکلات‌ها در هر نوع و طعمی که باشند برای سگ خطر زیادی دارند و باعث استفراغ، اسهال و حتی مشکلات قلبی و در برخی از موارد تشنج و مرگ می‌شوند.

 اگر دوست دارید که سگ شما سالم و سلامت در کنار شما باقی بماند و دچار بیماری‌های مختلف نشود حتی‌الامکان به او شکلات ندهید. زیرا شکلات جزو مهم‌ترین غذاهای ممنوعه برای سگ شناخته می‌شود.

الکل

الکل هم می‌تواند ضرر بسیار زیادی برای بدن سگ داشته باشد. اگر در منزل خود از نوشیدنی‌های الکلی استفاده می‌کنید، سعی کنید که آن را از دسترس سگتان دورنگه دارید. زیرا الکل اثر مخرب روی مغز و کبد سگ می‌گذارد و حتی مقدار بسیار کم از الکل برای سگ هم می‌تواند باعث اسهال، مشکلات تنفسی و حرکتی و حتی مرگ شود.

الکل غذای ممنوعه سگ
الکل غذای ممنوعه سگ

تخم‌مرغ

شاید عجیب به نظر برسد؛ اما تخم‌مرغ هم در لیست غذاهای ممنوعه برای سگ قرار دارد.

تخم‌مرغ، چه به‌صورت خام چه به‌صورت سرخ شده و چه به‌صورت پخته برای سگ مضر است و دامپزشکان اذعان دارند که مصرف تخم‌مرغ برای سگ باعث مسمومیت و اسهال خواهد شد.

گوشت و ماهی خام

بسیاری از افراد هنگامی که برای منزل خود گوش می‌خرند، مقداری از گوشت خام را به سگ‌ها می‌دهند. اما باید بدانید که این کار نه‌تنها لطفی در حق سگتان نخواهد بود؛ بلکه ضررهای زیادی را هم برای سگ شما خواهد داشت.

شما تحت هیچ شرایطی نباید به سگ خود ماهی و گوشت خام بدهید. زیرا در ماهی‌ها و گوشت‌های خام انگل‌ها و میکروب‌هایی وجود دارد که این انگل‌ها باعث می‌شوند که سگ به بیماری‌ها و عفونت‌های مختلف گوارشی دچار شود. پس بهتر است که گوشت و ماهی را از قبل بپزید تا هرگونه انگل و آلودگی از بین برود و سپس آن را به سگ خود بدهید.

سخن آخر

با شناخت لیست غذاهای ممنوعه سگ قطعاً می‌توانید یک رژیم غذایی سالم‌تر و مناسب‌تر را برای سگ خود تدارک ببینید و بدین ترتیب لحظاتی سرشار از سلامتی و حال خوش را به سگ خود هدیه دهید.

 عدم استفاده از این غذاهای ممنوعه قطعاً به افزایش طول عمر سگ شما کمک می‌کند و باعث می‌شود که سگ شما تحت هیچ شرایطی دچار بیماری‌های مختلف نشود و به‌سختی بیمار خواهد شد.

ضمن عدم استفاده از غذاهای ممنوعه باید سعی کنید که از غذاهای سالم و بسیار مناسب برای سگ خود استفاده کنید و در همین راستا می‌توانید به وب‌سایت میل ورم آسیا مراجعه داشته باشید و مناسب‌ترین غذاهای مخصوص سگتان را در این وب‌سایت پیدا و خریداری کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *