بررسی فواید ارزن در تغذیه پرنده

فواید ارزن در تغذیه پرنده

فواید ارزن در تغذیه پرنده بسیار زیاد می‌باشد و اگر پرنده شما از این دانه تغذیه کند، قطعاً می‌تواند زندگی سالم‌تری داشته باشد و از بیماری‌های مختلف دور بماند.

یکی از مفیدترین دانه‌هایی که در زنجیره غذایی پرندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد، ارزن می‌باشد. این دانه غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است که برای بدن پرندگان فواید بسیار زیادی را با خود به همراه دارد.

ارزن در اکثر موارد در فصول تابستان مخصوصاً ماه تیر به پرنده داده می‌شود. زیرا ارزن وزن سبکی دارد و وقتی که پرنده این دانه را می‌خورد، سنگین نمی‌شود و می‌تواند بهتر پرواز کند و اوج بگیرد‌.

 البته در فصول جوجه کشی هم به وفور از این دانه استفاده می‌شود. زیرا ارزن باعث باز شدن تخم‌های پرنده خواهد شد. به طور کلی قصد داریم که در این مطلب به بررسی فواید ارزن در تغذیه پرنده بپردازیم و پرندگانی که از ارزن تغذیه می‌کنند را شناسایی کنیم.

طبع این دانه سرد و خشک است و به همین منظور استفاده از آن در فصول گرم سال مانند تابستان باعث می‌شود که پرنده دچار گرمازدگی نشود و هنگام پرواز، گرمای هوا پرنده را آزار ندهد.

ارزن‌ها در دو نوع مختلف دانه درشت و دانه ریز رشد پیدا می‌کنند که در ایران هر دو نوع این ارزن‌ها در ایران قابلیت کشت دارند. ارزن دانه درشت با نام ارزن سفید هم شناخته می‌شود.

فواید ارزن در تغذیه پرنده
فواید ارزن در تغذیه پرنده

اگر دوست دارید که یک ارزن با کیفیت بسیار مرغوب، بدون آلودگی و ذرات اضافه را برای پرنده خریداری کنید، می‌توانید به سایت میل ورم آسیا مراجعه داشته باشید و با کیفیت ترین ارزن‌ها را برای پرنده خریداری کنید.

ارزن مورد استفاده پرنده چه ویژگی‌هایی دارد؟

وقتی که قصد استفاده از ارزن در تغذیه پرنده خود را دارید، باید ویژگی‌های مهمی را در نظر بگیرید. تا ارزن را بر اساس همان ویژگی‌ها تهیه کنید.

ارزن مورد استفاده برای پرنده دارای ویژگی‌های زیر می‌باشد:

  • دانه های کاملاً یکدست و یکرنگ
  • عدم دارا بودن از دانه‌های رنگی، زیرا دانه‌های رنگی نشان دهنده وجود سم در ارزن هستند.
  • فاقد گرد و غبار و تمیز
  • بسته بندی بهداشتی
  • عدم وجود ذرات اضافه و ناخالصی در ارزن

اگر ارزن پرنده خود را از سایت میل ورم آسیا خریداری کنید، می‌توانید تمام این ویژگی‌ها را شاهد باشید. زیرا ارزن‌های موجود در سایت میل ورم آسیا با کیفیت‌ترین و مرغوب ترین ارزن‌هایی هستند که به صورت کاملا بهداشتی تهیه و بسته بندی شده‌اند و هرگز دارای ذرات اضافه و سمی نیستند.

ارزن غذای محبوب پرنده ها
ارزن غذای محبوب پرنده ها

فواید ارزن برای پرندگان

در امر بررسی فواید ارزن در تغذیه پرنده، باید اشاره داشته باشیم به این موضوع که ارزن جزو سبک‌ترین دانه‌ها می‌باشد و به همین علت پرنده در صورت پرخوری هم هرگز سنگین نمی‌شود و دچار مشکلات گوارشی نخواهد شد.

پرنده می‌تواند به راحتی بعد از خوردن غذا پرواز کند. علاوه بر این ارزن کمک می‌کند که در فصل جوجه کشی فرایند تخم‌گذاری پرنده‌ها با کیفیت بهتری پیش برود و ارزن‌های دانه ریز به علت اینکه بافت بسیار کوچک دارند از گلوی جوجه به خوبی پایین می‌روند.

بعد از اینکه جوجه از تخم در آمد می‌توان ارزن‌های دانه ریز برای جوجه ها هم استفاده داشت. این دانه‌ها جزو غلات کامل به حساب می‌آیند و در نتیجه حاوی پروتئین بسیار بالایی هستند. این پروتئین بالا موجب می‌شود تا ارزن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن پرنده شود و پرنده دچار بیماری‌های مختلف نخواهد شد.

طعم ارزن شیرین است و به همین منظور مورد توجه به پرنده‌ها واقع می‌شود و پرنده‌ها با اشتهای زیادی به خوردن ارزن می‌پردازند.

وجود مواد مغذی مفید در این دانه باعث شده است تا خریداران زیادی را به خود اختصاص دهد. علاوه بر پروتئین بالا، مقادیر بالای فیبر، ویتامین گروه ب، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، کلسیم، پتاسیم، روی و اسید آمینه های ضروری هم در این دانه مغذی وجود دارند.

 تمام این موارد مثبت، در کنار هم باعث شده‌اند تا ارزن جزو دانه‌های غنی و بسیار عالی برای پرنده‌های مختلف به حساب بیاید. در میان تمام پرنده‌ها، عروس‌های هلندی میل بسیار زیادی به خوردن ارزن دارند.

ارزن
ارزن

اگر دوست دارید که پرنده شما تمام ویتامین‌های مورد نیاز خود را از راه تغذیه به دست بیاورد تا نیاز کمتری به داروها و مولتی ویتامین‌ها پیدا کند، حتماً ارزن را در رژیم غذایی پرنده خود قرار دهید. زیرا این دانه انواع ویتامین‌های مهم و مواد معدنی را دارا می باشد.

خرید ارزن با کیفیت‌

اگر قصد خرید ارزن را دارید و دوست دارید که از فواید ارزن در تغذیه پرنده خود برخوردار شوید و نهایت استفاده را داشته باشید، در ابتدا باید به دنبال ارزن با کیفیت باشید.

ارزن با کیفیت و مرغوب به ارزنی گفته می‌شود که پر مغز باشد و اگر ارزنی پرمغز باشد وقتی که در آب ریخته شود روی آب باقی نمی‌ماند. ولی ارزن بی‌مغز و سبک روی آب باقی خواهد ماند. پس این راه یکی از بهترین راه‌ها برای تشخیص ارزن مرغوب از ارزن نامرغوب می‌باشد.

 علاوه بر این دقت کنید که ارزن مورد نظر، تمیز و کپک نزده باشد. رنگ طبیعی داشته باشد و از قیمت مناسبی هم برخوردار باشد. برای خرید چنین ارزن مرغوب، با قیمت مناسب، می‌توانید همین حالا از طریق سایت میل ورم آسیا اقدامات لازم را انجام دهید و خرید خود را به ثبت برسانید.

سخن آخر

فواید ارزن در تغذیه پرنده بسیار زیاد و قابل توجه می‌باشد و همین فواید زیاد باعث شده اند تا ارزن جزو دانه‌های پرفروش در این زمینه به حساب بیاید. برای خرید با کیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین دانه‌های ارزن سایت میل ورم آسیا در خدمت تمامی خریداران گرامی است.

سوالات متداول

کدام پرنده میل بیشتری به خوردن دانه‌های ارزن دارد؟

در میان تمام پرندگان عروس هلندی همواره میل بیشتری به خوردن ارزن دارد و ارزن جزو غذاهای بسیار مهم در رژیم غذایی این پرنده محسوب می‌شود.

چرا ارزن در فصل تابستان بیشتر استفاده می شود؟

 زیرا ارزن وزن سبکی دارد و پرنده با خوردن آن بهتر پرواز خواهد کرد‌. علاوه بر این طبع ارزن سرد و خشک است و در فصل تابستان از گرمازدگی جلوگیری می‌کند.

آیا وجود گرد و غبار در ارزن پرنده طبیعی است؟

خیر ارزنی که برای پرنده استفاده می‌شود، باید کاملاً تمیز و فاقد هرگونه گرد و غبار و آلودگی باشد.

3/5 - (2 امتیاز)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *