بررسی خواص میل ورم برای جوندگان

خواص میل ورم برای جوندگان

خواص میل ورم برای جوندگان شامل موارد متعدد می شود. زیرا میل ورم از جمله منابع غذایی بسیار خوب برای جوندگان به حساب می‌آید که اکثرا جوندگان از این غذای پروتئینی تغذیه می کنند و می توانند با میل ورم خشک یا زنده روند رو به رشد بهتری داشته باشند.

جوندگان انواع مختلفی دارند که برخی از آن ها جزو حیوانات خانگی محبوب به حساب می آیند و در منزل نگهداری می شوند. برای مثال انواع همستر، خرگوش، جوجه تیغی، خوکچه هندی و… جزو جوندگان محبوب هستند که به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌ شوند و برای اینکه این حیوانات خانگی زندگی سالم تر و رشد بهتری داشته باشند، باید از منابع پروتئینی زیادی برای آن ها استفاده شود. که در این میان مهمترین منبع پروتئین میل ورم به حساب می آید.

خواص میل ورم برای جوندگان

فواید و خواص میل ورم برای جوندگان مختلف

میل ورم یکی از منابع غذایی برای انواع جونده ها محسوب می‌شود. این غذا منبع سرشار از پروتئین، ویتامین، املاح معدنی و اسید آمینه های ضروری بدن جونده محسوب می‌ شود و در واقع جونده با خوردن این لارو سوسک تاریکی انرژی دو چندان پیدا می کند و بدنی مقاوم تر در برابر بیماری‌ های مختلف خواهد داشت.

در واقع میل ورم یک لارو سوسک تاریکی محسوب می‌ شود که در این مرحله از رشد مورد بهره‌ برداری قرار می‌ گیرد و تغذیه حیوانات مختلف محسوب شود.

 میل ورم ها هم به صورت زنده و تازه که کاملاً متحرک هستند استفاده می شوند و هم قابلیت استفاده به صورت خشک را دارا هستند.

کسانی که از خواص میل ورم برای جوندگان آگاهی دارند می‌ توانند استفاده ای بهتر از این غذای پروتئینی برای حیوان خانگی خود داشته باشند.

اگر بخواهیم یک لیست کامل از جوندگانی که از میل ورم تغذیه می کنند تهیه کنیم، می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • ·         خرگوش ها
  • همسترها
  • جوجه تیغی
  • انواع خوکچه هندی
  • موش
  • سنجاب

میل ورم برای جوندگان چه مزایایی دارد؟

دقت داشته باشید که اگر شما از میل ورم برای جونده ی خود استفاده کنید، می توانید از مزایای بی نظیر آن بهره مند شوید و قطعاً تاثیر استفاده از این لارو را در زندگی جونده خود خواهید دید.

به خصوص کسانی که از همستر، خرگوش و خوکچه هندی نگهداری می‌ کنند، می‌ توانند با خریداری میل ورم این امکان را برای جونده فراهم کنند که حس نیاز به جویدن مداوم در حیوان تامین شود و از رشد سریع دندان جوندگان نیز جلوگیری خواهد شد.

 همانطور که میدانید جوندگان دارای دندان های در حال رشد هستند و تا آخر عمرشان دندان های در حال رشد دارند. وقتی از میل ورم تغذیه کنند، جلوی این رشد مداوم را خواهد گرفت و باعث تقویت و سلامت دندان جونده نیز می شود.

فواید میل ورم برای جوندگان به قدری زیاد و قابل توجه است که قطعاً حیوان خانگی شما به عنوان یک جونده با خوردن این غذای پروتئینی می تواند سیستم ایمنی قوی تر، روند رشد بهتر و سریع تری داشته باشد.

میل ورم های خشک به علت اینکه ترد هستند، احساس لذت بیشتری برای جوندگان به وجود می آورند و به همین علت اکثر دارندگان جونده در منزل، ترجیح می‌ دهند که از میل ورم های خشک برای تغذیه یا به عنوان غذای تشویقی استفاده کنند.

ارزش غذایی میل ورم های خشک و زنده

هر صد گرم میل ورم خشک و زنده دارای ارزش غذایی زیر می باشند:

میل ورم خشک:

رطوبتپروتئینچربیفیبرکربوهیدراتانرژی
5502861/73515/6

میل ورم زنده:

رطوبتپروتئینچربیفیبرکربوهیدراتانرژی
60/022/45/22/76/92/1

تاثیر میل ورم برای سنجاب

سنجاب ها جزو جوندگان زیبا و محبوب به حساب می‌ آیند که برخی از افراد در منزل هم از این حیوانات نگهداری می کنند.

سنجاب ها عموماً حیوانات سریعی هستند و دوست دارند که مدام در حال تحرک باشند و این تحرک و سرعت بالا باعث می‌ شود که شاید در منزل نگهداری از آن‌ ها دشوار باشد. اما کسانی که دارای خانه باغ هستند، می‌ توانند با خیال راحت از سنجاب ها در منزل نگهداری داشته باشند و استفاده از میل ورم با وجود پروتئین و میزان انرژی بسیار بالایی که دارد، به پویایی و تحرک بیشتر و بهتر سنجاب کمک می کند و باعث می شود که سنجاب زندگی شاداب تری را دنبال کند.

 اگر بخواهیم به خواص میل ورم برای جوندگان بپردازیم، نمی‌ توانیم نقش تاثیرگذار میل ورم در افزایش انرژی سنجاب را نادیده بگیریم.

خواص میل ورم برای جوندگان

میل ورم و خواص بی نظیر آن برای خرگوش

از دیگر جوندگان محبوب و پرطرفدار، خرگوش ها هستند. اکثر افرادی که حیوان خانگی دارند، علاقمند به نگهداری از خرگوش هم می باشند. جدا از اینکه خرگوش ها علاقه ی زیادی به خوردن انواع صیفی جات از جمله هویج، کاهو و کلم دارند، میل زیادی به خوردن میل ورم خشک و یا میل ورم زنده هم نشان می‌ دهند.

به همین منظور اگر شما دارای خرگوش خانگی هستید، می توانید خرید میل ورم خشک یا زنده را از طریق وبسایت میل ورم آسیا انجام دهید و یک تغذیه تشویقی عالی و انرژی زا برای خرگوش خود به ارمغان بیاورید.

 خرگوش ها با جویدن میل ورم، دندان های سالم تری خواهند داشت علاوه بر این سیستم ایمنی قوی تر و طول عمر بیشتری هم پیدا می کنند. پس می‌ توانید با در نظر گرفتن فایده میل ورم برای جوندگان این غذای مفید و غنی را برای خرگوش خانگی خود خریداری کنید.

فایده میل ورم در تغذیه خوکچه هندی

خوکچه هندی یکی از جوندگان جذاب در منزل به حساب می‌ آید که به عنوان حیوان خانگی از آن نگهداری می کنند. این جونده ظاهری بانمک و شبیه به همستر دارد. البته تفاوت های عینی زیادی بین خوکچه هندی با همستر وجود دارد. اما این حیوانات از لحاظ تغذیه نقاط مشترک زیادی با هم دارند و مهمترین نکته در این امر، استفاده از میل ورم در تغذیه ی آن ها می باشد.

 یعنی هم همستر ها و هم خوکچه هندی می توانند از انواع میل ورم خشک و زنده تغذیه کنند و میل ورم باعث سلامت دهان و دندان خوکچه هندی خواهد شد و کمک می‌ کند که بافت دندان این حیوان مستحکم و بهتر باشد.

 خوکچه هندی با خوردن میل ورم انرژی بیشتری پیدا می‌ کند و به همین منظور تحرک بیشتری خواهد داشت که این تحرک بالا از ایجاد اضافه وزن و بیماری‌های مختلف گوارشی در بدن این حیوان جلوگیری خواهد کرد. با این اوصاف نمی‌ توان خواص میل ورم برای جوندگان از جمله خوکچه هندی را نادیده گرفت.

علاوه بر سنجاب، خرگوش و خوکچه هندی و سایر جونده ها مانند جوجه تیغی، همستر و موش هم با تغذیه از میل ورم خشک و زنده زندگی سالم‌تر، بدن شاد و قوی تری خواهند داشت و علاوه بر این دندان آن ها نیز به بهترین شکل ممکن تقویت می شود و رشد سریع و نامناسب را طی نمی کند.

سخن آخر

با بررسی بهتر خواص میل ورم برای جوندگان و استفاده از آن به این مسئله پی میبریم که میل ورم یک تغذیه ی جادویی و معجزه گر برای اکثر حیوانات محسوب می‌ شود و این تاثیر مثبت و زیاد خود را در زندگی جوندگان هم به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.

می توانید همین حالا برای خرید میل ورم زنده و خشک از طریق نمایندگی ها یا سایت میل ورم آسیا اقدامات لازم را انجام دهید و با کیفیت ترین میل ورم ها را برای جوندگان خود خریداری کنید.

سؤالات متداول

آیا سنجاب ها هم می توانند از میل ورم تغذیه کنند؟

 بله سنجاب ها هم جزو جوندگان به حساب می آیند و میل ورم تاثیر زیادی روی تغذیه سالم آن ها می گذارد و باعث افزایش انرژی و تحرک بهتر این حیوانات نیز خواهد شد. زیرا سنجاب ها به صورت مداوم در حال تحرک و پریدن هستند، که با خوردن میل ورم انرژی دو چندان پیدا می‌ کنند و تحرک آن ها نیز با افزایش رو به رو می شود.

کدام نوع از جوندگان می‌ توانند از میل ورم تغذیه کنند؟

انواع جوندگان از جمله خوکچه هندی، همستر، موش، سنجاب، خرگوش، جوجه تیغی و… می توانند از انواع میل ورم خشک و زنده استفاده داشته باشند.

بیشترین ماده مفیدی که در انواع میل ورم خشک و زنده وجود دارد چیست؟

همانطور که میدانید میل ورم خشک و زنده هر کدام شامل میزان بالایی از انواع ویتامین و مواد معدنی و چربی های مفید و انرژی هستند. اما همواره پروتئین درصد نسبتاً بالایی از میل ورم را تشکیل می دهد. که همین پروتئین بالا باعث تقویت بهتر سیستم ایمنی بدن جوندگان خواهد شد.

5/5 - (3 امتیاز)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *